Looking For Anything Specific?

HANDMADE : Princess Sewing Case

Happy December everyone.. This month called by Holiday Month and we will going to our hometown. that is why i need to make sewing case to put my sewing notions.. and i think this sewing case is big enough to put my notions.




back side

and for inside i change the original one to this one to match my needs.


pocket sebelah kiri, saya ganti dari memakai vinyl menjadi kain mesh.
pocket yang middle saya bagi dua pemanfaatan ruangnya, sebelah atas untuk meletakkan needle minder dan untuk jarum pentul, sengaja ga pake pincushion biar sewaktu diletakkan di pangkuan ga tertusuk jarum dari pincushion, selain itu, memakai magnet juga menggampangkan meletakkan jarum.
untuk pocket sebelah kanan, saya terinspirasi dari  Wee Travel Pal by Laura c. (if you wanna see my Wee Travel Pal version, you can see here.)
this my first time using double binding and it make binding more tidy than single fold binding.

nah, ini pocket bagian tengah jika dilihat dari dekat.





gambar dibawah ini yang saya maksud sebagai needle minder yang terbuat dari magnet, di sekelilingnya saya buat simple embroidery Lazy Daisy Stitch. awal hand embroidery nya masih agak bingung2 dan ada beberapa yang salah, tapi setelah beberapa kelopak, akhirnya saya lumayan mahir.



merasa familiar dengan tampilan luar dan settingnya? if you have A Stitch in Time by Sharon Burgess, you will know it.


this is the original version
because i don't embroidery, i change the pockets.
but the size of finished project still the same.
if you wanna see full project from this book, you can click here.


satu yang saya sesalkan adalah tidak membuat pola nya di kertas karton karena sepertinya saya ketagihan untuk membuatnya lagi dan bisa dijadikan gift akhir tahun atau birthday gift for my sister.

Post a Comment

0 Comments